A.B.1.2.2.2.5 Indberetning af oplysninger om ansættelsesforhold

Dette afsnit handler om, at den, der er ansatte medarbejdere i sin virksomhed, skal indberette oplysninger om medarbejdernes ansættelseforhold.

Afsnittet indeholder:

Pligt til at indberette oplysninger om ansættelsesforhold til eIndkomst

Se SKL § 7 J, 1. pkt.

Ved løntimer forstås

Oplysninger, der skal afgives, ved indberetning om ansættelsesforhold

Ved indberetning til eIndkomst om ansættelsesforhold efter SKL § 7 J, 2. pkt., skal der oplyses følgende:

Se indberetningsbekendtgørelsens § 17, stk. 1.

Bemærk

Arbejdsgiverens pligt til ved krydsmarkering at indberette, om en medarbejder har adgang til befordring med offentlige eller private transportmidler, betalt af arbejdsgiveren, er en ny indberetningspligt, der gælder fra og med den 1. januar 2014.

Periodevis samtidig indberetning om løn og ansættelsesforhold

Se indberetningsbekendtgørelsens § 17, stk. 2.

Se indberetningsbekendtgørelsens § 17, stk. 3.